Stuur je bestellijst of prijslijst niet naar al je contacten
Het lijkt misschien een goed idee om je bestel- of prijslijst naar al je contacten te sturen. Want hoe meer mensen jouw mailing krijgen, hoe meer je verkoopt. Toch?
Dat is niet helemaal waar. Wanneer je namelijk steeds mailings stuurt die voor de ontvanger niet relevant zijn, worden jouw mailings minder vaak geopend. Hierdoor wordt misschien een écht interessante mail gemist, waardoor je het risico loopt dat ze zich uitschrijven voor jouw mailings.
Dit voorkom je door je contacten in te delen in ontvangersgroepen. Op die manier kun je ze veel gerichter over onderwerpen mailen die voor hen écht relevant zijn. Zo stuur je de juiste bestel-/prijslijsten naar de juiste doelgroep. Dit vergroot de waardering en het resultaat op je mailing aanzienlijk, waardoor jouw nieuwsbrief vaker geopend zal worden.
Met HortiHeat maak je eenvoudig ontvangersgroepen aan. Deel je contacten bijvoorbeeld in op land (zoals Russische of Duitse klanten), afzetmarkt (tuincentra of winkels), of interesses (kamer- of buitenplanten). Zo zorg je dat jouw aanbod altijd aansluit bij de behoefte van je klant.
Maak ontvangersgroepen aan bij Netwerk > Ontvangersgroepen > Nieuwe ontvangersgroep